Google Ads-markkinointi

Google Ads-hakukonemarkkinointi on loistava markkinointimuoto pienyritykselle, koska pienelläkin budjetilla verkkosivustosi tai verkkokauppasi saa jo mukavasti lisää liikennettä. Hakukonemarkkinointi on oiva tapa hankkia lisää kävijöitä esimerkiksi uuteen verkko-osoitteeseen, sillä sivuston näkyvyyden kasvattaminen kestää jonkin aikaa verkkosivujen valmistuttua.

Kuinka Google Ads-kampanja aloitetaan?

  • Luodaan Google-tili (jos sellaista ei vielä ole)
  • Päätetään mainostettavat tuotteet/palvelut
  • Tutkitaan millä avainsanoilla kannattaa mainostaa
  • Päätetään päiväbudjetti ja luodaan kampanja
  • Asetetaan mainoksen tavoite
  • Seurataan konversioita eli tavoitteiden toteutumisia
  • Hiotaan kampanjaa säännöllisesti

 

Hakukoneoptimointi vs. hakukonemarkkinointi?

Hakukoneoptimointi (SEO) tarkoittaa verkkosivuston teknisiä ja sisällöllisiä muutoksia, joilla parannetaan näkyvyyttä hakukoneiden hakutuloksissa. Hakukoneoptimointi parantaa sivuston käytettävyyttä yleisesti ja hakukoneoptimoinnilla saavutettu liikenne on ilmaista.

Hakukonemarkkinointi (SEM) puolestaan tarkoittaa maksettua liikennettä hakukoneista.  Saavutettu liikenne toimii siis vain niin kauan kuin mainoskampanja on voimassa. AdWords-tekstimainokset näkyvät hakukonetulosten joukossa Googlen hakutulossivuilla ja Googlen markkinointiverkostoissa. Maksat vain klikkauksista ja klikkausten hinta määräytyy Googlen asettaman huutokaupan mukaan.

Hakukoneoptimointi ja hakukonemarkkinointi yhdessä nostavat verkkosivustosi kävijämäärät ihan uudelle tasolle!
Aloita kustannustehokas markkinointi nyt